موزاییک ویبره ای

موزاییک ویبره ای : نوعی از کفپوش است که از جمله پر کاربردترین مصالح ساختمانی به شمار می آیند. کشورهای اروپایی نظیر آلمان، ایتالیا بیشترین کشورهایی هستند که از موزائیک ویبره ای استفاده می کنند و طرح های جدید و نوین خود را به کشورهای هندوستان، آفریقا و آمریکا صادر می کنند.

موزاییک ویبره ای

روش تولید موزاییک ویبره ای

روش های تولید متنوعی برای کفپوش ها وجود دارد ولی در فرایند تولید این نوع موزاییک هیچگونه فشاری به موزاییک وارد نمی شود و تنها از دستگاه های لرزاننده برای یکنواخت سازی موزاییک ویبره استفاده می شود. در روش های دیگر عموما از ساب خوردن برای یکنواختی و صاف نمودن سطح استفاده می شود این در حالی است که در روش تولید موزائیک ویبره ای به دلیل اعمال ویبره به موزاییک دیگر نیازی به ساب خوردن ندارد.

فرایند تولید موزاییک ویبره ای

در ابتدای فرایند تولید، ابتدا مواد اولیه موزاییک با هم مخلوط می شوند و مواد لازم بوسیله دستگاه اندازه گیری پیمانه درون قالب های پلاستیکی ریخته می شود و بر روی میز ویبره قرار می گیرند و با اعمال ویبره به قالب ها، هوای داخل مواد استخراج می شود. در مرحله بعد موزائیک ها را حدود 10 الی 24 ساعت (بسته به دمای محیط) برای خشک شدن نگه می دارند. پس از آن موزاییک ها را از قالب خارج کرده و بسته بندی می کنند. پس از چهار روز موزاییک آماده استفاده و نصب می باشد.

کاربردهای موزائیک ویبره ای

همانطور که بیان شد موزائیک ویبره ای یکی از پر کاربردترین مصالح در صنعت ساختمان سازی و عمران است که در موارد متنوعی نظیر محوطه سازی ویلا، پیاده رو، حیاط، روف گاردن، پارکینگ و پارک ها بکار می رود.

ویژگی های موزاییک ویبره ای
  • تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ
  • مقاومت سایشی و فشاری بالا
  • سطوح صاف و یکنواخت
  • مقاوت رنگی بالا
  • پیاده سازی آسان
روشهای نگهداری موزاییک ویبره ای
  • جلوگیری از تماس مواد شیمیایی با قالب ها که باعث فرسایش موزاییک خواهد شد.
  • فراهم نمودن دمای مناسب برای نگهداری موزاییک که دمای مناسب برای آن بین 16 الی 32 درجه سانتی گراد است.
  • یکی از مواردی که باید توسط مجریان این موزاییک رعایت شود زیر سازی مناسب و خوب است که برای جلوگیری از شکست و یا خراب شدن فرم موزاییک باید رعایت شود.

مجموعه “سنگ مصنوعی سوان” تولید کننده پیشرو در زمینه تولید موزاییک پلیمری بوده و آماده خدمات به مشتریان عزیز در هر کجای ایران می باشد.

جهت مشاوره در خصوص نحوه انتخاب نوع موزاییک با توجه به شرایط پروژه، با ما تماس بگیرید. تماس با ما

برای مشاهده مدل ها و اطلاع از قیمتهای بروز موزاییک های پلیمری تولید شده در این مجموعه، اینجا کلیک نمایید.

اسکرول به بالا