مصالح نوین ساختمانی (قسمت اول)

چوب شفاف:

یک گروه از محققان در دانشگاه سلطنتی تکنولوژی در استکهلم اخیراً چوب شفاف عبور دهنده نوری ارائه کرده است که میتواند تأثیر بسیاری خصوصا در پروژه های معماری داشته باشد. بر اساس مقاله ای که در مجله ای از انجمن شیمی امریکا منتشر گردیده، طی یک فرایند شیمیایی لیگنین از چوب جدا میشود و در نتیجه آن چوب سفید میشود. سپس بستر متخلخل با یک پلیمر شفاف اشباع میشود.

مصالح نوین ساختمانی

مصالح نوین ساختمانی

دیوارهایی که میتواند جایگزین وسایل تهویه هوا شوند:

تیمی تحقیقاتی در موسسه معماری کالیفرنیا به سرپرستی آرِتی مارکوپولو، متریال جدیدی ساخته اند که هیدرو سرامیک نام دارد. این ماده از حبابهای هیدروژل که قادر هستند تا 400 برابر حجمشان آب نگه دارند، تشکیل شده است. لذا کره های موجود روی این دیوارها مایع را جذب کرده و در روزهای گرم محتوای آنها (مایعات) تبخیر شده و دمای هوا را کاهش میدهند.

مصالح نوین ساختمانی

مصالح نوین ساختمانی

ته سیگارهایی که بهره وری آجرها را افزایش میدهند:

سطل زباله فردی میتواند در حکم متریال ساختمانی برای فرد دیگری باشد! محققان در انستیتو تکنولوژی سلطنتی ملبورن با استفاده از تکنیکی از ته سیگار برای ساخت آجر استفاده کردند. محققان این تیم به سرپرستی دکتر عباس مهاجرانی، دریافتند که آجرهای رسی که یک درصد حجم آنها را ته سیگار تشکیل میدهد میتوانند به طور کامل تولید سالانه سیگار را در سراسر جهان خنثی کنند و همچنین آجرهای سبکتر و مؤثرتری را در اختیار ما قرار دهند.

معماری

مشاهده قیمت بروز محصولات

برای مشاوره جهت انتخاب محصول و دریافت اطلاعات با ما تماس بگیرید. شماره تلفن های “سنگ مصنوعی سوان” 
اسکرول به بالا