مصالح نوین ساختمانی (قسمت سوم)

آجرهای جاذب آلودگی:

این آجر برای بخشی از سیستم تهویه ساختمان های عادی طراحی شده است که دارای دو لایه آجر نما است: آجرهای مخصوص در بخش بیرونی و همچنین یک لایه درونی که استاندارد عایق بندی را فراهم میکند. مفهومی که پشت این آجرهای تنفسی وجود دارد عبارت است از ایده ای که از جارو برقی های مدرن گرفته شده است. به این صورت که ذرات آلوده کننده سنگین از هوا جدا شده و داخل قیفهای قابل برداشت ریخته میشود.

مصالح نوین ساختمانی (قسمت سوم)

دانشگاه فنی نمونه اولیه ای از بتن زیستی ساخته که خودش را ترمیم میکند:

فرمولی که توسط این دانشگاه ایجاد شد فراتر از ترمیم خساراتی است که صرفاً به زیبایی بتن وارد شده است؛ به دلیل اینکه اگر ترکها در بتن رشد کنند، شرایط عبور آب در داخل بتن فراهم میشود و نهایتاً منجر به زنگ زدگی آرماتورهای تقویتی خواهد شد. این اتفاق تنها کیفیت مکانیکی این ساختار را به خطر نمی اندازد بلکه مهندسان را مجبور به استفاده بیشتری از فولاد تقویت کننده در محاسباتشان میکند و همین موضوع باعث افزایش هزینه نهایی ساخت میشود.

مصالح نوین ساختمانی

آیا از این بتن میتوان برای ساخت و ساز روی مریخ استفاده کرد؟

با فرض اینکه ما نهایتاً مریخ را تصرف میکنیم، آب یکی از با ارزشترین منابع در آن خواهد بود. تیمی از دانشگاه نورث وسترن به دنبال یک جایگزین در ترکیب بتن است. تکنولوژی که آنها بر روی آن کار میکنند بتن مبتنی بر گوگرد است که مربوط به اوایل سال 1970 میباشد.

مشاهده قیمت بروز محصولات

برای مشاوره جهت انتخاب محصول و دریافت اطلاعات با ما تماس بگیرید. شماره تلفن های “سنگ مصنوعی سوان” 
اسکرول به بالا