آشنایی با مشخصات ظاهری موزاییک پلیمری و موارد کاربرد آن

موزاییک پلیمری شباهت بسیار زیادی به سنگ های طبیعی دارد. مقاومت بالای آن در برابر شرایط آب هوایی نامناسب، باعث شده که در مدت زمان بسیار کوتاه جایگزین سنگ های طبیعی و مصنوعی مورد استفاده در صنعت ساختمان شوند. رنگ های مورد استفاده در تولید موزاییک پلیمری از رنگ های معدنی می باشند. به همین دلیل است که در برابر تغییرات دمای هوا و نور خورشید مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

این رنگ ها که بر پایه اکسید فلزات می باشند اغلب از رنگ های وارداتی هستند که در تولید موزاییک پلیمری مورد استفاده قرار می گیرند و باعث تولید موزاییک ها با طرح ها و رنگ های متنوع می شود. مهمترین ماده اولیه در تولید موزاییک های پلیمری رزین های پلیمری هستند. زیرا ترکیب این مواد در این نوع موزاییک ها باعث افزایش مقاومت کشتی، خمشی و فشاری می شوند. به همین دلیل استفاده از موزاییک پلیمری نسبت به دیگر مصالح ساختمانی اولویت دارد.

مشخصات ظاهری موزاییک پلیمری

در این بخش از مقاله قصد داریم تا مشخصات ظاهری موزاییک پلیمری را به طور مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

رنگ

از آنجا که در ترکیب موزاییک های پلیمری رنگ دانه های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند، این نوع موزاییک ها در رنگ های مختلف تولید می شوند. رنگ دانه ها شامل رنگ های مشکی، سفید، قرمز، زرد، قهوه ای، آبی و سبز هستند.

طرح

از آنجا که قالب های موزاییک پلیمری در طرح های مختلف در بازار در دسترس هستند می توان موزاییک های پلیمری را در طرح های متنوع تولید کرد.

موارد کاربرد موزاییک پلیمری
  • موزاییک های پلیمری در پیاده رو سازی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای حیاط و محوطه سازی نیز موزاییک های پلیمری مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای زیباسازی کف باغ و کف ویلا
  • در پارک ها و فضای سبز
  • در محیط های سردسیر نیز استفاده از موزاییک های پلیمری توصیه می شود.
اسکرول به بالا