روش های مختلف تولید کفپوش بتنی

روش های مختلف تولید کفپوش بتنی : به مخلوطی از سنگریزه های صخره ای و گرانیتی بتن گفته می شود. بتن به طور کلی از چسباننده سیمانی و آب تولید می شود. امروزه انواع کفپوش های بتنی در سایزها و رنگ های مختلف تولید می شوند و در صنعت ساختمان سازی کاربرد قابل توجهی یافته است. از آنجا که کفپوش بتنی در مکان های مختلف مثل اتاق نشیمن، پارکینگ، سالن ورزشی و غذاخوری، سرویس بهداشتی، حمام و غیره مقاومت بالایی دارد استفاده از آن تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. روش های مختلفی جهت تولید کفپوش بتنی وجود دارد، در این مقاله قصد داریم برخی از این روش ها را به طور مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی روش های تولید کفپوش بتنی

به طور کلی می توان گفت کفپوش بتنی از موادی همچون سیمان، ماسه دوبار شور، چسب بتن، روان کننده های بتن و آب ساخته می شوند. در این مقاله روش ویبره ای و پرسی تولید کفپوش بتنی را به صورت مختصر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

روش ویبره ای تولید کفپوش بتنی

کفپوش بتنی در روش ویبره ای از طریق لرزش دستگاه ویبره ساخته می شود. در این روش کفپوش های بتنی از طریق لرزش های متراکم و یکنواخت تولید می شود. این کفپوش ها در انواع تک لایه پوست ماری یا چرمی، ویبره ای شیاردار، ویبره ای ضربدری و غیره تولید می شوند.

روش های مختلف تولید کفپوش بتنی

روش پرسی تولید کفپوش بتنی

کفپوش های بتنی در این روش از طریق فشار وارده توسط دستگاه پرس متراکم می شوند. در این روش کفپوش های بتنی به صورت دولایه تولید می شوند.

مقایسه روش های تولید کفپوش بتنی

کفپوش های بتنی تولید شده از طریق روش ویبره به صورت تک لایه ای تولید می شوند و این کفپوش ها در مقایسه با کفپوش بتنی تولید شده با روش پرسی از مقاومت بیشتری برخوردار می باشند. در کفپوش های بتنی تولید شده با روش ویبره ای جذب آب کمتر می باشد.

اسکرول به بالا