ملات چیست و آشنایی با انواع ملات ساختمانی

به ماده ای خمیری و چسبنده که امروزه برای ساخت و ساز ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد ملات گفته می شود. استفاده از آن باعث چسبیدن مصالح ساختمانی مختلف به یکدیگر می شود. از آنجا که استفاده از آن باعث می شود قطعات مختلف ساختمانی حالت یکپارچه پیدا کنند استفاده از آن باعث می شود نیروهای مختلف به سوی پی یا منطقه زیرین اسکلت ساختمان انتقال پیدا کند. به طور کلی می توان گفت این مصالح ساختمانی از دو بخش اصلی چسب و جسم پر کننده تشکیل می شوند، حجم کمی از آن ها را چسب و بخش زیادی از آن را جسم پر کننده تشکیل می دهند.

ملات دارای کاربردهای بسیار زیاد در صنعت ساختمان سازی می باشد، امروزه از آن ها برای چسباندن انواع موزاییک نیز استفاده می شود.

 

آشنایی با انواع ملات ساختمانی

ملات ها به گروه های مختلف دسته بندی می شوند. عمده ترین دسته بندی آن ها به دو گونه هوازی و آبی می باشد؛ که هر یک از آن ها نیز به چندین گروه طبقه بندی می شوند. در ادامه با دو گونه آن به طور کلی آشنا خواهیم شد.

ملات چیست؟

ملات های هوازی

ملات هوازی به ملاتی گفته می شود که تغییرات درونی آن ها در مجاورت هوای خشک انجام می گیرد. ایجاد تغییرات داخلی آن ها باعث می شوند مقاومت مورد نظر افزایش یابد. در صورت قرار گیری آن ها در مجاورت هوای مرطوب، خاصیت خود را از دست خواهند داد.

ملات های آبی

تغییرات داخلی دسته دوم نیز در مجاورت رطوبت و یا در زیر آب اتفاق می افتد. در صورت قرار گرفتن آن ها در زیر آب یا در مجاورت رطوبت مقاومت آن ها افزایش می یابد. همچنین اگر آن ها در مجاورت هوای خشک قرار گیرند خاصیت خود را از دست می دهند. پس از تشکیل آن در مجاورت رطوبت یا زیر آب و دست یافتن به مقاومت در سطح مطلوب می توانید از آن برای چسباندن انواع موزاییک در ساختمان استفاده نمایید

برای مشاهده کلیه محصولات “سنگ مصنوعی سوان” و اطلاع از قیمت های بروز، اینجا کلیک نمایید.

لینک صفحه اینستاگرام

اسکرول به بالا