بررسی مشخصات ظاهری انواع موزاییک سنتی

بررسی مشخصات ظاهری انواع موزاییک سنتی : موزاییک های سنتی نوعی کفپوش های متراکم هستند که از طریق لرزش یا فشار پرسی به تراکم خود دست یافته اند. به طور کلی می توان گفت مواد اولیه تشکیل دهنده موزاییک های سنتی ماسه، سیمان، سنگ دانه، پودر سنگ و آب هستند.

این نوع موزاییک ها در انواع اندازه ها، طرح ها و رنگ های مختلف تولید شده و به صورت گسترده وارد عرصه بازار شده اند.

موزاییک های سنتی از دو سطح رنگ موزاییک و نارین تشکیل شده اند. در اینجا قصد داریم تا مشخصات ظاهری انواع موزاییک های سنتی را مورد بررسی جامع و کامل قرار دهیم.

بررسی ویژگی ها و مشخصات ظاهری موزاییک های سنتی

رنگ موزاییک لایه رویین تشکیل دهنده موزاییک سنتی می باشد و در آن از پودر سنگ، سیمان، آب و ترکیبات دانه بندی شده رنگی استفاده می شود.

همچنین در این لایه از موادی همچون خرده سنگ، نرمه سنگ، گردسنگ و سیمان استفاده شده است و در لایه زیرین آن که ضخامت بیشتری دارد از سیمان، آب و ماسه استفاده شده است.

سنتی سیمانی

در سطح رویین این نوع موزاییک از هیچ گونه سنگدانه تزئینی استفاده نشده است و دارای شیار و طرح های ساده می باشد.

سنگ دار

در لایه رویین این نوع مصالح ساختمانی از سنگدانه های تزئینی استفاده شده است که اغلب به صورت شیاردار، صاف و شسته در بازار موجود می باشند. این نوع موزاییک بر اساس اندازه و قطر دانه های سنگی استفاده شده در ساخت آن به 5 گروه طبقه بندی می شود.

شسته

موزاییکی که دانه های شن در سطح آن به صورت آشکار قابل مشاهده می باشند.

موزاییک پلاکی

مصالح ساختمانی سخت و صیقل پذیر در سطح رویین آن به کار رفته است. اندازه مصالح به کار رفته در این نوع موزاییک تا حد زیادی به ابعاد آن وابسته می باشد و اغلب به صورت صاف ساخته می شوند.

برای مشاهده محصولات و اطلاع از قیمتهای بروز، اینجا کلیک نمایید.

و جهت بازدید از صفحه اینستاگرام “سنگ مصنوعی سوان”، اینجا کلیک نمائید.

اسکرول به بالا