مزایای موزاییک پرسی چیست؟

مزایای موزاییک پرسی چیست؟ موزاییک پرسی نوعی کفپوش بتنی متراکم است که تراکم خود را از طریق فشار پرس بدست آورده است.

این نوع موزاییک از ترکیب ماسه، سیمان، سنگ دانه، پودر سنگ و آب تولید می شود و در انواع طرح ها و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشد.

موزائیک پرسی در ابعاد 20*20 ، 30*30 ، 40*40 ، 60*30 و 50*50 سانتیمتر تولید می شود که موزاییک 40 در 40 بیشترین کاربرد را در بین همه دارد.

طرح های ایجاد شده بر روی سطح کفپوش پرسی توسط سنگ دانه های داخل آن ایجاد می گردد.

موزاییک های پرسی به سه روش پرس دستی ، پرس نیمه اتوماتیک و پرس تمام اتوماتیک تولید می شود که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه به توضیح آن پرداخته خواهد شد.

 

مزایای موزاییک پرسی چیست؟

موزاییک پرسی سالیان طولای مورد استفاده ساختمان سازان و معماران واقع شده است که امتحان خود را از هر لحاظ پس داده است. در زیر به برخی از مزیت های موزاییک های پرسی اشاره شده است.

مقاومت خمشی و فشاری: استحکام و مقاومت فشاری و خمشی در هر سه نوع موزاییک پرسی (پرس دستی، پرس نیمه اتوماتیک و پرس تمام اتوماتیک) استاندارد میباشد.

البته موزاییک پرس تمام اتوماتیک مقاومت بالاتری دارد که برای کاربری های صنعتی و صادرات، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت سایشی: این مدل کفپوش ها بدلیل وجود سنگدانه و ساب خوردن در روند تولید، مقاومت سایشی قابل قبولی دارند.

تنوع در قیمت: بازه قیمت در این نوع موزائیک ها بسیار متفاوت بوده و به پارمترهای مختلفی از جمله نوع پرس موزاییک ، ابعاد موزاییک ، نوع سنگدانه استفاده شده در موزاییک بستگی دارد و در شرایط متعارف موزاییک پرس دستی با سنگدانه های ریز و ابعاد کمتر، ارزان ترین نوع موزاییک می باشد.

تنوع در مدل و رنگ: به خاطر گستردگی در سنگدانه ها و پیگمنت های رنگی، موزائیک های پرسی در رنگ ها و طرح های بیشماری قابل تولید می باشد.

کفپوش بتنی متراکم

 

انواع سنگ دانه های موزاییک

سنگ ریزه: در این طرح از سنگ های ریز جهت زیبایی بخشیدن به موزاییک استفاده می شود

و به همین دلیل با نام موزاییک گرانیتی هم شناخته می شود. نمونه ای از موزاییک با سنگ ریز در شکل زیر نشان داده شده است. قیمت

 

سنگ نمره 5 و 6: در این طرح از سنگ های از سنگ های درشت تر با نمره بندی 5 و 6 استفاده شده است.

این مدل موزاییک خیلی مورد پسند کشورهای عربی واقع شده است. در شکل های زیر دو نمونه از این مدل موزائیک نشان داده شده است. قیمت

مزایای موزاییک پرسی

سنگ لاشه: در این طرح، از سنگ های لاشه جهت شکل دادن به موزاییک استفاده می گردد

که معمولا از لاشه سنگ های مرمر ، مرمریت و تراروتن استفاده می گردد. در شکل های زیر دو نمونه از این مدل کفپوش نسان داده شده است. قیمت

مزایای موزاییک پرسی

مزایای موزاییک پرسی

 

مجموعه تولیدی “سوان” ، انواه موزاییک های پرسی در ابعاد و طرح های متنوع را باکیفیت استاندارد تولید و به سراسر شهرهای ایران عرضه می کند. مشاهده محصولات

برای اطلاع از قیمت های بروز محصولات، اینجا کلیک نمایید.

و جهت بازدید از صفحه اینستاگرام “سنگ مصنوعی سوان”، اینجا کلیک نمائید.

 

اسکرول به بالا