آشنایی با انواع موزاییک های پرکاربرد و روش های تولید آن ها

یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در ساختمان سازی موزاییک می باشد. این مصالح ساختمانی در انواع طرح ها، رنگ ها، اندازه ها و مدل ها تولید می شوند که با توجه به نیاز خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

با روش تولید برخی از پرکاربردترین آن ها در ادامه آشنا خواهیم شد.

انواع موزاییک های پرکاربرد

این محصول در بازار دارای تنوع بسیار بالایی می باشد که در صنعت ساختمانی پرکاربرد هستند. از پرکاربردترین آن ها می توان به موزاییک ویبره ای، موزاییک پلیمری، حیاطی، واش بتن و شسته اشاره کرد. در ادامه قصد داریم روش تولید برخی از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

موزاییک پرسی - سنگ مصنوعی سوان

روش تولید موزاییک شسته

این مصالح ساختمانی از ترکیب ماسه، مواد روان کننده بتن، سنگ دانه معدنی و چسب بتن در رنگ های مختلف تولید می شوند. می توان آن ها را با استفاده از روش های ویبره ای و پرسی تولید کرد.

در روش ویبره ای مواد داخل قالب های مخصوص ریخته می شوند و پس از مرحله ویبره وارد اتاق بخار خواهند شد.

پس از گذشت یک روز آن ها را از قالب خارج می کنند و با استفاده از آب با فشار بالا شسته خواهند شد تا زیبایی آن ها به چشم آید.

حالت پرسی نیز مواد داخل قالب های آماده ریخته می شوند و روی آن شن و ماسه ریخته خواهد شد. در مرحله بعد وارد دستگاه پرس شده و موزاییک دولایه تولید خواهد شد. در مرحله نهایی همچون روش ویبره ای محصول تولیدی را با استفاده از آب با فشار بالا می شویند.

 

موزاییک پرسی - سنگ مصنوعی سوان

روش تولید موزاییک تک لایه

تولید این محصول پرکاربرد ساختمانی پس از این که مواد با یکدیگر مخلوط شدند با استفاده از پیمانه به میزان مورد نیاز داخل هر قالب ریخته شده و روی نوار نقاله قرار خواهد گرفت.

نوار نقاله لرزان است و از طریق ویبره هوای داخل آن خارج می شود. پس از 5 ساعت مواد داخل قالب ها خشک شده و آن ها را جدا می کنیم. در آخر آن ها داخل آب خوابانده می شوند و سپس دسته بندی می شوند.

برای مشاهده کلیه محصولات و اطلاع از قیمتهای بروز،به وبسایت رسمی شرکت به نشانی www.sevan-stone.com مراجعه نمایید.

جهت بازدید از صفحه اینستاگرم ما، اینجا کلیلک نمایید.

اسکرول به بالا