اهمیت انتخاب موزاییک پلیمری به عنوان موزاییک پشت بام

موزاییک پلیمری را به عنوان بافت فوق متراکم می شناسند. از این رو در فضاهای بیرونی کارایی زیادی دارد. بافت های فوق متراکم با حد بالایی از مقاومت و زیبایی تعریف می شوند. از بافت های فوق متراکم برای موزاییک پشت بامی استقبال می شود. بافت فوق متراکم موزاییک پشت بام پلیمری طی پروسه پلیمریزاسیون ایجاد می شود. این فرآیند در واقع همان فرآیند رزین پلیمری یا رزین سنگ مصنوعی می باشد.

موزاییک سبک پشت بامی
اهمیت انتخاب موزاییک پلیمری به عنوان موزاییک پشت بام

 

رزین سمنت پلاست، سیمان، رنگ دانه های شیمیایی، ماسه، آب، سنگ دانه و … از متریال مهم در ساخت موزاییک پلیمری می باشند. ترکیب مواد پلاستیکی و مصالح سنگین در موزاییک پشت بامی پلیمری باعث شده که این موزاییک ها با ویژگی های خاصی از سنگ ها و پلاستیک ها همراه باشند. در واقع در ترکیب ساختاری و مقاومتی موزاییک پشت بام پلیمری می توان ویژگی های پلاستیک و مصالح مقاوم را مشاهده کرد.

نتایج بررسی ها و تحقیقات نشان می دهد که ترکیب مواد در مصالح گوناگون می توانند افزایش مقاومت مصالح را به همراه داشته باشند. موزاییک پلیمری پشت بام در طی فرآیند ساخت متمایزی تولید می گردد.

موزائیک پلیمری
ترکیب رنگ های در موزاییک پلیمری

چرا از موزاییک پلیمری به عنوان موزاییک پشت بام استفاده می شود؟

یکی از دلایل مهمی که موزاییک پلیمری برای فضاهای بیرونی و باز استفاده می شود، این است که این موزاییک ها مقاومت خوبی در برابر سرما و یخبندان دارند. این موضوع از بافت متراکم موزاییک پشت بامی پلیمری و نفوذ پایین آب ناشی می شود. در واقع آب در موزاییک پشت بام پلیمری کمتر از 3 درصد نفوذ می یابد. همین موضوع اهمیت به کارگیری و استفاده از موزاییک را افزایش می دهد.

موزاییک واش بتن پشت بامی
چرا از موزاییک پلیمری به عنوان موزاییک پشت بام استفاده می شود؟

 

موزاییک های پشت بام پلیمری نیاز به بسترسازی مناسب برای نصب دارند. در واقع نصب آن ها بر روی بتن انجام می شود. از این رو نصب این موزاییک ها با هزینه بیشتری انجام می شود. ضمن اینکه باید نصب موزاییک پلیمری طبق قاعده و اصول اعمال گردد

اسکرول به بالا