تهیه ملات مناسب موزاییک پلیمری

موزاییک، یکی از کفپوش های مقاوم در برابر شرایط جوی، دمایی، مواد شیمیایی و … است پس تهیه ملات موزاییک پلیمری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مصالح در محیط هایی در معرض فضای باز، پارکینگ‌ ها، پشت‌ بام‌ ها، حیاط و …مورد استفاده قرار می گیرد. درگذشته کفپوش برای فضاهای داخلی ساختمان ها نیز از موزاییک استفاده می شد و سپس با موکت روی آن را می پوشاندند. امروزه از کفپوش موزاییک در فضاهای داخلی بناها استفاده نمی شود.

ملات موزاییک پلیمری
ملات موزاییک پلیمری

موزاییک کاری یکی از مراحل بنایی ساختمان می باشد. موزاییک کاری در تمامی نقاط ساختمان تقریبا یکسان است. اقدامات اولیه جهت موزاییک کاری به ترتیبی که در زیر ارائه شده است می باشد.

اقدامات اولیه موزاییک کاری

  • زیر سازی
  • شیب بندی مناسب
  • انتخاب ملات مناسب
  • دلیل گذاری موزاییک
  • موزاییک کاری
  • دوغاب ریزی

نکات اجرایی موزاییک پلیمری

در کفسازی، علاوه بر ملات موزاییک پلیمری، سطح زیر کار از اهمیت بسیاری برخوردار است. این سطح باید به خوبی متراکم و کوبیده شود تا از نشست خاک جلوگیری بعمل آید. جهت ایجاد لایه زیرین مستحکم ، یک لایه ملات ماسه و سیمان نیمه خشک در سطح مورد نظر به ضخامت مورد نیاز پهن نمایید تا زیر سازی و شیب بندی محل نصب با تراکم کافی انجام شود.

ملات موزاییک پلیمری
ملات موزاییک پلیمری

روی سطح بتن نیمه خشک پهن شده را با استفــاده از دوغـاب پودر سنگ و سیمان به نسبت روان تر به ضخامت 2 الی 5 میلیمتر پوشانده تا لایه ای از دوغاب روی سطح بتن نیمه خشک ایجاد گردد. موزاییک پلیمری و یا کفپوش را با فاصله دلخواه خود روی سطح گذاشته و کنار یکدیگر چیده و با چکش لاستیکی روی سطح  آن ها ضربه بزنید تا دوغاب زیر موزاییک کلیه خلل و فـرج محصول را پوشانده و مازاد آن از بین موزاییک ها نمایان شود .ضمنا دوغاب بیرون زده از درزها را توسط ابر یا پارچه خشک تمیز شود.

ملات موزاییک پلیمری
ملات موزاییک پلیمری

در صورتی که میزان دوغاب زیر موزاییک به اندازه کافی نباشد و فاصله بین هر موزاییک پر نشود، بعد از اتمام کار، بین درز موزاییک ها  را بندکشی نمایید. پس از نصب موزاییک پلیمری تا 48 ساعت از رفت و آمد روی موزاییک خودداری نمایید. جهت تمیز کردن سطح دوغاب کاری شده از ساب زدن و یـا  استفاده از مواد اسیدی خودداری نمایید و پس از پایان مراحل اجرایی حتما شستشو شود.

 

قیمت بروز موزاییک پلیمری

اسکرول به بالا