نصب نرده سنگی

نصب نرده سنگی : نرده سنگی یکی از زیباترین مدل های نرده موجود در بازار است که با استقامت خوب در برابر سرما و گرما توانسته نظر ساختمان سازان زیادی را به خود جلب کند،

همچنین زیبایی منحصر به فردش و طبیعی بودن این محصول باعث شده افراد زیادی این نرده را به نرده های فلزی و.. ترجیح دهند،

از دیگر خصوصیات نرده سنگی میتوان به ضد آتش بودن، عدم نیاز به رنگ، قابل شستوشو بودن و… اشاره کرد.

راه پله، بالکون، تراس، دور پشتبام و … مناطقی هستند که میتوان نرده سنگی را نصب کرد.

نصب نرده سنگی و صراحی سنگی یکی از شغل های ارزشمند و کمیاب در ایران به شمار میرود،

حرفه نصب نرده سنگی زیر شاخه حرفه سنگتراشی (حجاری) میباشد،

اما به دلیل کم شدن افراد سنگتراش امروزه نصب این نوع از نرده ها توسط نماکاران و سنگ چسبانان زیادی انجام میشود،

متاسفانه عدم آشنایی این نوع افراد به نصب صحیح نرده سنگی، باعث شده خیلی ها بر این باور باشند که نرده سنگی محکم نیست و بعد از مدتی نرده ها ول میکنند و لق میشوند،

به همین خاطر و به دلیل کنار گذاشتن این باور غلط در میان مردم و همچنین به دلیل خطر احتمالی سقوط که ممکن است

به دلیل عدم نصب صحیح جان مردم را تهدید کند، شمارا با نصب صحیح نرده سنگی آشنا میکنیم.

مراحل نصب نرده سنگی
  • اول از همه تست کنید و مطمئن شوید که محل نصب نرده پوک نباشد.
  • محل مورد نظر را تقسیم بندی کنید و علامت بزنید، فاصله بین نرده ها باید به اندازه عرض نرده باشد، مثلا اگر عرض نرده سنگی شما 12سانت است باید فاصله بین نرده ها 12سانت باشد که البته این فاصله فقط برای نصب نرده بالکن و تراس هست، در مورد نصب نرده در راه پله باید روی هر پله 1 عدد نرده نصب کرد.
  • محل علامت گذاری شده را با دریل سوراخ کنید، همچنین وسط نرده ها علامت زده و آنها را هم نیز سوراخ کنید.
  • محل سوراخ شده روی زمین را با مینی فرز کمی زخمی کنید و خط بندازید، به طوری که صیقل سنگ از بین برود.
  • مفتول یا همان میلگرد را به صورت تکه های20 سانتی برش داده و کنار هر سوراخ یک عدد بگذارید، برای سوراخ کردن از مته بلند استفاده کنید و شابلون دریل را روی 11 سانت تنظیم کنید، چون باید 10 سانت از مفتول توی زمین و 10 سانت دیگر توی نرده برود.
  • نرده ها را تا جای ممکن قبل از نصب از نظر ارتفاع یکدست کنید، زیرا در برش کارخانه ممکن از تعدادی از نرده ها چند میل کوچکتر یا بزرگتر باشند، این امر باعث میشود هنگام نصب درپوش یا همان سنگ روی نرده ها به مشکل برنخورید و تمامی نرده ها به سنگ رو تخت بچسبند.
  • نرده در سمت چپ و یک نرده را در سمت راست بچسبانید و تراز کنید، البته نیازی به تراز دقیق نیست، همینکه توی چشم صاف به نظر برسد کافیست.
  • برای شروع نصب باید حتما دو نفر باشید. نخ ریسمان را به نرده چپ و راست محکم ببندید، سپس چسب سنگ را درست کنید و سریع 1 نفر مقداری چسب توی سوراخ ریخته سپس میلگرد را وارد سوراخ کنید و کمی چسب روی مفتول و دور مفتول بریزید، سپس نفر دوم نرده را به روی سوراخ گذاشته و نسبت به ریسمان تنظیم کنید، طریقه درست کردن چسب سنگ به روی قوطی آن نوشته شده، اگر در فصل گرم سال هستید خشک کن چسب را کمتر بزنید و سعی کنید برای تعداد کمتری چسب آماده کنید، چون گرما باعث خشک شدن سریع چسب میشود.
  • بعد از نصب نرده ها و تنظیم کردن فاصله آنها کمی صبر کنید تا خوب خشک شوند، سپس درپوش را برای امتحان بروی نرده بگذارید و مطمئن شوید که تخت به همه نرده ها چسبیده است، چون هرچقدر هم که نرده ها را یکدست کرده باشید ممکن است به دلیل بالا و پایین بودن زیر کار ارتفاع نرده ها کم و زیاد شود که در این صورت باید با سنگ فرز آرام روی سر نرده را سابیده تا با دیگر نرده ها یکی شود، در واقع بهتر است قبل از چسباندن نرده ها را به صورت خشکه روی محل مورد نظر قرار دهید و با استفاده از ریسمان به روی سر، آنهایی که بلندتر هستند را با فرز کوتاه کنید.
  • بعد از مطمئن شدن از یکدست بودن نرده ها، درپوش را به روی نرده ها بچسبانید و بگذارید که خشک شوند، سپس از روی سر نرده ها را پیچ کنید تا سنگ رو برای همیشه به نرده چسبیده باشند، همچنین میتوانید از روی سر درپوش و نرده را سوراخ کنید و با چسب و میلگرد آن را محکم کنید و جای سوراخ را رزین کنید تا میلگرد کار شده روی سر پیدا نباشد و زیبایی کار از بین نرود.

تمامی ده مورد بالا را اگر رعایت کنید مطمئن باشید که تا شما عمر دارید این نرده ها از جای خود تکان نمیخورند.

 

قیمت بروز موزاییک پلیمری

قیمت بروز جدول دورباغچه

اسکرول به بالا