آشنایی با روش تولید موزاییک پلیمری

آشنایی با روش تولید موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری کف‌پوش کاملاً متراکم است به طوری که می توان گفت بتن خود متراکم می باشد. این نوع موزاییک تراکم خود را از روش های پلیمریزاسیون و لرزش روی میز ویبره به دست می آورد. مواد اولیه تشکیل دهنده این نوع موزاییک ماسه، سیمان، سنگ دانه، رزین سمنت پلاست، رنگ دانه های شیمیایی و آب می باشد. این نوع موزاییک در طرح ها و اندازه های مختلف تولید می شوند. یکی از مهمترین نکات در رابطه با موزاییک پلیمری مقاومت فوق العاده در یخبندان است. دلیل مقاومت بسیار بالای موزاییک پلیمری جذب بسیار کم و تراکم بسیار بالای آن می باشد. در ادامه این مقاله با روش تولید موزاییک پلیمری بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با روش تولید موزاییک پلیمری

روش تولید موزاییک پلیمری

در مرحله نخست تولید موزاییک پلیمری، مواد تشکیل دهنده آن که شامل ماسه، سیمان، سنگ دانه، رزین سمنت پلاست، رنگ دانه های شیمیایی و آب است را در میکسر با یکدیگر به خوبی مخلوط می کنیم تا ماده ای خمیر مانند به دست آید. ماده خمیری به دست آمده را در قالب هایی از جنس سیلیکون، لاستیک و پلیمر ریخته و پس از اینکه روی میز ویبره لرزش داشتند آن ها به گرمخانه منتقل می کنیم. قالب های موزاییک پلیمری در طرح های مختلف وجود دارند. پس از گذشت 24 ساعت موزاییک ها از قالب ها خارج می شوند و در محیط مناسب برای استفاده قرار می گیرند. از آنجا که مقاومت این نوع موزاییک ها بسیار عالی می باشند پس از گذشت 24 ساعت می توانید آن ها را به هر جایی که می خواهید ارسال کنید.

بین تمامی اجزای موزاییک های پلیمری از طریق ترکیبات پلیمری و افزودنی های شیمیایی چسبندگی قابل توجهی ایجاد می شود و باعث مقاوم شدن مصالح موزاییک های پلیمری می شوند. با استفاده از رنگ دانه هایی که در برابر اشعه ماورا بنفش و محیط های قلیایی مقاوم می باشند می توان این موزاییک ها را به رنگ های دلخواه درآورد.

 

مشاهده قیمت بروز محصولات

اسکرول به بالا