معرفی ساختار موزاییک پشت بام و نقش آن ها در دکوراسیون های بیرونی

موزاییک های پلیمری در فضاهای رطوبتی و محیط های بیرونی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این موزاییک ها در فضای پشت بام ها بسیار کارایی دارند. به همین خاطر از این موزاییک ها با عنوان موزاییک پشت بام یاد می شود. موزاییک های پلیمری می توانند برای کفپوش حیاط، تراس، فضای باغ، محوطه ویلا و … مورد استفاده قرار بگیرند.

موزاییک پلیمری مدل گشنیزی
ساختار موزاییک پشت بام

 

افرادی که از موزاییک پشت بام برای دکوراسیون فضای پشت بام کمک می گیرند، به دنبال مقاوم سازی و زیبایی می باشند. این موزاییک ها را به عنوان سنگ مصنوعی سمنت پلاست نیز می شناسند.

ترکیب و ساختار موزاییک پشت بام

ترکیبات و ساختار اصلی موزاییک های پلیمری اهمیت زیادی در مقاوم سازی آن ها دارد. در موزاییک های پلیمری می توان الیاف پ پ، سیمان، رنگ های معدنی(این رنگ ها بر مبنای اکسید آهن هستند)، ماسه دوبارشور، روان کننده های بتنی و … را مشاهده کرد. این متریال در کنار هم مقاومت خوبی را برای موزاییک پلیمری ایجاد می کنند. به همین خاطر از موزاییک پلیمری به عنوان موزاییک پلیمری پشت بام استفاده می شود.

موزایئیک یتنی
موزاییک پلیمری

 

موزاییک پلیمری پشت بام باید از مقاومت در برابر تغییرات دمایی برخوردار باشد. این موزاییک در فضای بیرونی قرار دارد و نوسانات زیادی را تجربه می کند. بنابراین باید از تحمل شرایط دمایی سخت برخوردار باشد. موزاییک پشت بام باید تحمل گرمای ظهر تابستان و یخبندان های سخت زمستان را داشته باشد. موزاییک پلیمری اثرات این نوسان ها را به خوبی خنثی می سازد.

موزاییک پشت بامی پلیمری از استحکام خمشی بالایی برخوردار است. استحکام خمشی در مصالح ساختمانی اهمیت زیادی دارد. این مصالح مقاوم می توانند در نهایت عمر و مقاومت سازه را افزایش دهند.

موزاییک پشت بامی
استحکام سایشی در موزاییک پشت بام

 

استحکام سایشی نیز در ساختار موزاییک پشت بام پلیمری دیده می شود. در واقع این موزاییک ها در برابر سایش مقاومت بسیار مناسبی از خود نشان می دهند. بنابراین موزاییک پشت بام پلیمری قابلیت استفاده در فضاهای بیرونی را دارند.

اسکرول به بالا